The Stations of Womanhood: Help bearing the Cross (sisterhood), 2023

Pencil, watercolor, ink, antique silk velvet, 41 x 29.75 inches—Paris nº 47.

Le Chemin de la féminité : aidée pour porter la croix (sororité), 2023, crayon, aquarelle, encre et velours de soie antique, 104,2 x 76 cm.

I appreciate the honesty of the corseting of previous periods. The physical constraints of the clothes were in equilibrium with gendered social expectations and limitations. The figures here form a rotated axis and have a varying number of hands. The lower left and right quadrants are antique silk velvet, which look darker on one side because the nap is applied in opposing directions. The elliptical shaped opening of the sconce is cut out. A few color card paint chips are glued to the back of the painting to maintain continuity with the other paintings in the series.
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J’apprécie l’honnêteté du corsetage des périodes précédentes. Les contraintes physiques des vêtements étaient en équilibre avec les attentes et les limites sociales liées au genre. Les personnages forment ici un axe de rotation et ont un nombre variable de mains. Les quadrants inférieurs gauche et droit sont en velours de soie antique, qui semblent plus foncés d’un côté parce que la couche est appliquée dans des directions opposées. L’ouverture elliptique de l’applique est découpée. Quelques échantillons d’un nuancier sont collés au dos de la peinture pour assurer la continuité avec les autres peintures de la série.